Tüketici Fiyatları Genel Endeksi’nde, bir önceki aya göre %2.02, bir önceki yılın Aralık ayına göre %2.02 ve bir önceki yılın aynı ayına göre %50.61 değişim
gerçekleşmiştir.
Ana harcama grupları itibariyle bir önceki aya göre en yüksek artış %11.52 ile Haberleşme ana grubunda gerçekleşmiştir. Sağlık ana grubunda %7.52, Çeşitli Mal ve Hizmetler ana grubunda %4.32, Konut, Su, Elektrik, Gaz ve Diğer Yakıtlar ana grubunda %2.73, Gıda ve Alkolsüz İçecekler ana grubunda %1.39, Eğitim ana grubunda %1.38, Eğlence ve Kültür ana grubunda %1.27, Lokanta ve Oteller ana grubunda %1.26, Ulaştırma ana grubunda %1.13, Mobilya, Ev Aletleri ve Ev Bakım Hizmetleri ana grubunda %1.02, Alkollü İçecekler ve Tütün ana grubunda %0.37 artış, Giyim ve Ayakkabı ana grubunda %0.86 azalış gerçekleşmiştir.
Bir önceki aya göre, endekste kapsanan 436 madde çeşidinin ortalama fiyatlarında artış, 129 madde çeşidinin ortalama fiyatlarında ise düşüş gerçekleşmiştir. En yüksek fiyat artışı gösteren ilk üç mal veya hizmet; %60.18 Pasaport Alım Masrafları, %39.22 Nar ve %38.49 ile Gollandro olmuştur. En yüksek fiyat düşüşü gösteren ilk üç mal veya hizmet ise; %50.00 Milli Piyango Bileti, %33.33 KKTC Devlet Piyango Bileti ve %31.22 ile Kabak olmuştur.
|
OCAK |
OCAK |
|
2024 |
2025 |
Bir önceki aya göre değişim oranı (%) |
3.84 |
2.02 |
Bir önceki yılın Aralık ayına göre değişim oranı (%) |
3.84 |
2.02 |
Bir önceki yılın aynı ayına göre değişim oranı (%) |
85.81 |
50.61 |
* Eğlence ve Kültür ana grubunda bulunan CD, DVD, MP3 Çalar, DVD Oynatıcı gibi ürünlerin fiyatlarının takibinde kalite düzeltmesi yöntemi kullanılarak; çevrimiçi müzik platfrom ücretleri, harici disk ücretleri ve taşınabilir medya oynatıcı ücretlerindeki fiyat değişimleri hesaplara dahil edilmektedir.
Metodoloji için tıklayınız: https://istatistik.gov.ct.tr/Portals/39/2015_100_TUFE_Metodoloji_2025_merged.pdf
* Bu konu ile ilgili bir sonraki haber bülteninin yayımlanma tarihi 05 Mart 2025'tir.